Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Φακές νούμερο 2

Αγαπημένοι μου, αναγκάζομαι να ξανακάνω ανάρτηση μήπως και πετύχει γιατί κάτι έκανε ο μπλόγκερ και τις φακούλες τις είδα εγώ και κάτι πολύ στενοί συγγενείς.
Η ανάρτηση έμπαινε στο μπλόγκ αλλά δεν φαινόταν στον πίνακα ελέγχου και ούτε στα δικά σας ιστολόγια, είχαμε κολλήσει στα μπλογκογενέθλια.
Και αφού πέρασα 24 ώρες στην κυριολεξία να προσθπαθώ να το ξεκολήσω, κάνω μία τελευταία προσπάθεια μετά από προτροπή ενός άλλου μπλόγκερ που βρήκα και όχι με βοήθεια της Google που με έγραψε κανονικότατα.

'Ελεγα λοιπόν πρίν πάθω την κρίση ότι αφού φάγαμε ό,τι πέταγε, ό,τι έβοσκε και ό,τι κολυμπούσε πεθύμησα φακούλες.... της γιαγιάς όμως.
























Υλικά

1/2 κιλό φακές πλυμένες και καθαρισμένες, έβαλα Εκλουβής, μακράν οι καλύτερες
11/2 κούπα τριμμένη φρέσκια ντομάτα
2 ξερά κρεμμύδια χοντροκομμένα
3 καρότα σε ροδέλες
3 σκελίδες σκόρδο
3 φύλλα δάφνης
ζωμό κότας
αλάτι
πιπέρι 
ξύδι

Εκτέλεση

Καθαρίζουμε, πλένουμε και στραγγίζουμε τις φακές, σοτάρουμε λίγο τα κρεμμυδια στο λάδι και σβήνουμε με τον ζωμό.  Ρίχνουμε τις φακές και τα υπόλοιπα υλικά, ανακατεύουμε.
Βράζουμε μέχρι να χυλώσουν χωρίς να παραβράσουν.  Κατεβάζουμε από τη φωτιά και σερβίρουμε.

Προσθέτουμε επιπλέον λάδι και ξύδι.

Την επόμενη φορά θα σας πω τη συνταγή για το φακόρυζο της γιαγιάς του Ερρίκου, συζύγου Δεσποιναρίου, που τυχαίνει να είναι κοινή με της δικής μου Χιώτισσας γιαγιάς.


Tip από φίλη blogger2-3 κομμάτια από πορτοκαλόφλουδα καλά πλημμένη και χωρίς το άσπρο μέρος μέσα.
Ελευθέρωνει άρωμα και βοηθά η βιταμίνη C στην απορροφηση του σιδήρου της φακής!
Καλύτερα αποτελέσματα δηλαδή στην υγεία μας.

Συνοδεύουμε με ένα Merlot μια Νεμέα ή ένα Ροδίτη, αν όμως έχουμε μια καλή ρετσίνα είναι ο τέλειος συνδυασμός!



Η πρόταση εδώ είναι η   η Ρετσίνα του Τετράμυθου από ορεινό Ροδίτη στα 800m υψόμετρο, η οποία ζυμώνει σε πήλινους αμφορείς και τη δοκίμασα το καλοκαίρι στο Οινοποιείο!




44 σχόλια:

  1. 7 σχόλια:

    δεσποιναριον είπε...
    Α! αυτη ειναι η αγαπημενη του αγαπημενου! Εμενα θα μου φιαξεις ενα μπιφτεκακι πληζ? Σε φιλω κι εγω γλυκα!
    12 Ιανουαρίου 2011 3:10 μ.μ.

    Arti είπε...
    Κι εμείς φακές θα φάμε σήμερα!! :-) Έτσι για να συνοδέψουμε τον βροχερό καιρό!!! φιλιά!!!
    12 Ιανουαρίου 2011 3:24 μ.μ.

    Penelope είπε...
    Την επόμενη φορά και 2-3 κομμάτια από πορτοκαλόφλουδα καλά πλημμένη και χωρίς το άσπρο μέρος μέσα. 
Ελευθέρωνει άρωμα και βοηθά η βιταμίνη C στην απορροφηση του σιδήρου της φακής! 
Καλύτερα αποτελέσματα δηλαδή στην υγεία μας.
    12 Ιανουαρίου 2011 3:38 μ.μ.

    Ξανθή είπε...
    Όπως είδες πιο πάνω κι εμείς φακές φτιάξαμε και μάλιστα τις γράφω τώρα.Τις δικές σου τις έμαθα δια της πλαγίας οδού δεν φαίνεται η ανάρτηση σου σήμερα!!!χαχαχαχα
    12 Ιανουαρίου 2011 7:52 μ.μ.

    kitchenStories είπε...
    Μα να μοιάζουν και οι φακές μας! Και δεν εννοώ τη συνταγή, που λίγο πολύ κάπως έτσι τη φτιάχνουμε όλοι αλλά για το styling!
Μμμ πρέπει να βάλω κάποια στιγμή και τις δικές μου...θα μπαγιατέψουν σε λίγο οι φωτό:)

Παρεμβαίνοντας στην πρόταση της Πηνελόπης: Η μάδερ έβαζε φλούδα πορτοκαλιού και στη φασολάδα και στις φακές. Μάλιστα την έκοβε λεπτή από το πορτοκάλι, ενιαία και γινόταν μια κορδέλα την οποία ξέραινε κρεμασμένη, (η φλούδα όχι η μάδερ) για να την έχει επόμενες φορές αν δεν είχε φρέσκο πορτοκάλι...
Α! Πηνελόπη μου τι μου θύμησες!

Πόπη, καταχράστηκα πολύ χώρο;
Φιλί, φιλί, φιλί, να εξιλεωθώ και 2 μπωλ φακές!
    12 Ιανουαρίου 2011 9:54 μ.μ.

    Taste Advisor είπε...
    @Despoinarion
Εσένα θα σου φτιάξω ότι θέλεις! Αλλά και την φακούλα του αγαπημένου σου όμως που είναι και δική μου αγαπημένη θα την φτιάχνω μαζί με μπιφτεκάκια για να την τρως κι εσύ.
Φιλάκια
    13 Ιανουαρίου 2011 1:09 π.μ.

    Ελενη είπε...
    Άριστη ιδέα οι φακές και ωραία παραλλαγή της συνταγής!
Ευχαριστούμε ...
    13 Ιανουαρίου 2011 11:59 π.μ.

    Προσθέτω και τα σχόλια της προηγούμενης ανάρτησης γιατί είναι κρίμα να μην φαίνονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να σου πω: Εξαιρετική πρόταση! Μετά την κρεατοφαγία των γιορτινών ημερών είναι ότι χρειάζεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Ελενίτσα
    Θα σου τη μαγειρέψω πριβέ γιατί το " μίζερο" δεν την τρώειχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Αρτι μου
    Το είδα, είδε τα μεγάλα πνεύματα......... φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Πηνελόπη
    Πολύ ωραία ιδέα και θα δοκιμαστεί.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Ξανθή
    Εϊδες....
    Μου άρεσαν και οι δικιές σου τις είδα χθές αλλά είχα τέτοια νεύρα με το μπλόγκ που δεν απάντησα στο σχόλιο.
    Φιλιααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Kitchen stories
    Μα και στο styling κάτι γίνεται εδώ.
    Θα την δοκιμάσω την "κρεμασμένη" της μητέρας, καλά έριξα γέλιο, είναι πολύ ωραία ιδέα.
    Μπολάκι δικό σου, φιλιά πολλά και χώρο πάρτον όλο κοριτσάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πτου, δε πρόλαβα και έπεσαν φασόλια σήμερα στη γάστρα!!!!

    Οι φακές είναι λατρεμένες. Λοιπόν την επόμενη ημέρα όσες περισέψουν τις φιάχνω σαλάτα με ντομάτα ψιλοκομμένη ,κάπαρη και ελιές!!

    Φιλιά Πόπη μου, φιλιά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Παραδόξως τελευταία μου τις ζητάει η μικρή μου που μέχρι πριν ένα μήνα τις παζαρεύαμε...
    Θα δοκιμάσω κι εγώ το πορτοκαλάκι για να το λέτε κάτι θα ξέρετε!
    Η φωτό μιλάει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τέλειες οι φακές της γιαγιάς!
    Οσο για το google και σε μένα τις τελευταίες μέρες μου κάνει "λαδιές"..Καλημέρεεεεεεςςςςςςς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κλασσική φακοσυνταγή, επιτέλους, γιατί βαρέθηκα τους νεοτερισμούς που διαβάζω δω κι εκεί!

    Λες να παρεξηγηθούνε τα ρεβύθια που μαγείρεψα εχθές το βράδυ (ένεκα το ταπέριον στο γραφείο...), που σήμερα στρώθηκα να φάω τις φακές σου?
    την καλημέρα μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μμμμμμ τις λατρεύω τις φακιές.
    Εεεεεε λοιπόν φακιές θα φάμε σήμεριςςςςςς χεχεχε
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Katrine
    Και τα φασόλια κοριτσάκι σούπερ είναι! Μου αρέσει η εκδοχή της κάππαρης με τις ελιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Έφη
    Έτσι είναι αυτά τα μικρά, αλλάζουν γνώμες γρήγορα... και γω θα τις δοκιμάσω με το πορτοκάλι, κάτι θα ξέρουν οι κόρες άνωθεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Μαρα
    Να είσαι καλά!
    Λαδιές λαδιές άντε μη πάω στην wordpress.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Γλυκό κερασο Ζουζούνα
    Σου είπα πόσο μου αρέσει το υποκοριστικό σου!!!:))))
    Τα ρεβύθια σου δεν θα παρεξηγηθούν καθόλου, ίσα ίσα θα ευχαριστηθούν.
    Όσο για τους νεωτερισμούς οκ αλλά μην το παρακάνουμε κιόλας, συμφωνώ μαζί σου.
    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Αστέρι
    Και πολύ καλά θα κάνετε Αστεράκι μου, φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ζήλεψε μωρέ ο blogger τη χάρη σου και τα πρώτα σου γενέθλια και θέλησε να σε παιδέψει λίγο :)) Ας είναι!! Τέλος καλό..
    Τέλειο πιάτο και με την προσθήκη του ζωμού φαντάζομαι την απογείωση της γεύσης!!!!
    Περιμένω φακόρυζο γιαγιάς Ερρίκου, συζύγου Δεσποιναρίου, (συνταγής) κοινής με δικής σου Χιώτισσας γιαγιάς :))
    Φιλιά πολλά Ποπάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @gvarvakis
    Πες τα πες τα τον βρωμοζηλιάρη αλλά του δείξαμε εμείς!!
    Φακόρυζο θα ακολουθήσει πάραυτα, αυτές οι γιαγιάδες καπετάνισσες, νομίζω ότι συναντιόντουσαν στο ΝΑΤ και ανταλλάσσανε μεταξύ άλλων και συνταγές!!:)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Xα, χα, χα ! Σ' ευχαριστώ πολύ (αν δεν στραμπουλίξεις γλώσσα να με πεις και δαχτυλάκια να με γράψεις)!
    Διατελώ εν αναμονή του "φακόρυζου", άγνωστου εις εμέ, παρ' ότι με ναυτικές καταβολές! δεν πηγαιναν στον ίδιο ΝίκοΝαύτη! φαίνεται.. χα χα χα !!!

    Οσο μεγαλώνω και εντρυφώ στην "κουζινολογία", ανακαλύπτω πως όλες οι συνθέσεις έχουν μια αιτία.
    Η φακή με το ρύζι μαζί ... π.χ.
    τα ρεβύθια με το σπανάκι (σε κιοφτέ).
    Πουθενά κανείς δεν αναφέρει το γιατί ειναι μαζί υλικά εκ διαμέτρου αντίθετα!
    μηπως να κάνουμε μιαν αρχή?

    Σε φιλώ αμφιτερομαγούλως και σταυρωτώς, με ζζζζζζζζουριχτά, ζουζουνιάρικα φιλιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πρέπει να αρχίσω να τις τρώω.... Δεν στέλνεις καμμιά μεριδούλα στην Πάτρα μήπως με βοηθήσεις;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Οι φακές είναι από τα πιο αγαπημένα χειμωνιάτικα φαγητά κι οι δικές σου, αν και σε παίδεψαν στην ανάρτησή τους, φαίνονται νοστιμότατες. Μπόλικο το ζουμάκι βλέπω, όπως μου αρέσει, για πολλές τσαλαβούτες με ψωμί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. E τι θα γινει πλεον! Φακες νουμερο ενα, φακες νουμερο δυο.. μηπως να φιαχναμε και κανενα κιοφτε απο κοντα;
    Λοιπον αφηνω τις σαχλες. Τις φακες ετσι τις κανουμε κι εμεις στο δεσποιναρεϊκο σαν της γιαγιας του Ερρικου. Δεν τις τρωω παρα μονο με ρυζι την επομενη. Φετος τις λατρεψα και με κριθαρακι. Δε σου λεω τιποτα! Παει στο πιο Ιταλικο αλλα οπως επαθα η γιαγια τις εκανε κι ετσι. Τα φιλακια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Λοιπόν εγώ τις φακές δεν τις τρώω, τις μαγειρεύω όμως γιατί τις λατρεύουν τα αγόρια μου.. Και φυσικά θα δοκιμάσω την συνταγή σου γιατί φαίνεται πολύ yummy...Να σου πω και ένα tip που έμαθα πρόσφατα.. Κυκλοφορεί ο Τρικαλινός μια πούδρα από αυγοτάραχο από την οποία λέει αν ρίξεις μια κουταλιά μέσα σε οποιουδήποτε είδους όσπριο γίνεται απίστευτο.. Δεν το έχω δοκιμάσει (τι ντροπή, δεν τρώω καθολου όσπρια) αλλά στο λέω για ... εγκυκλοπαιδικούς λόγους..:-))) Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. τις φακές πάντα τις έτρωγα με γκρίνια στο σπίτι...έχω να φάω μερικά χρόνια.Πήρα πριν 1,5 μήνα και ακομα με κοιτάζουν να τις φτιάξω....μάλλον να αξιωθώ αυριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ο γιος μου θα έκανε πάρτυ με τις φακές αυτές, του αρέσει πολύ το συγκεκριμένο όσπριο. Πολύ λαχταριστές δείχνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. καλησπερα...ελα απο το blog μια βολτα εχω ενα μικρο δωρακι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ποπη μου οι φακες ειναι εξαιρετικο φαγητο.Μου αρεσει η ιδεα να βαλω ζωμο στα οσπρια εγω δεν το ειχα σκεφτει.Την επομενη φορα.Εκτος απο το φακορυζο του Ερρικου εμενα μου αρεσει πολυ και το ρεβυθορυζο.Του βαζω και μπολικο ντοματοπελτε και κοκκινιζει αρκετα.ειναι τελειο.
    φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @Γλυκο κερασο ζουζούνα,
    Συμφωνώ μαζί σου και ναι να κάνουμε μία αρχή!
    Φιλιά ζουζουνοκερασένια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @Μανουσίνα μου για σένα θα στείλω ταπεράκι!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @ my little expat kitchen
    Μάγδα μου να είσαι καλά , και σε μας έτσι αρέσουν, όπως τα περιγράφεις με μπόλικο ζουμάκι για τρελές βούτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @Δεσποινάριον
    'Έτσι κάνει η μαμά μου τα ρεβύθια, θα το δοκιμάσω και με τις φακές, θα πρέπει να είναι πολύ ωραίες!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. @Fevis
    Μου αρέσει το τιπ, την ξέρω αυτή την πούδρα αλλά δεν είχα σκεφτεί τη χρήση της στα όσπρια!
    Θα το δοκιμάσω και θα σου πω.
    Ε μην ντρέπεσαι που δεν τρως όσπρια... υπάρχουν φαγητά που δεν τα δοκίμασα μέχρι τα 18.
    Φιλιά πολλά γιορτινά για σένα ειδικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. E allora
    Να μου πεις αν τις έφτιαξες .... μπορείς και να μην τρως κανένα φαγάκι δεν πειράζει!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. @Κατερίνα
    Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ, χαίρομαι που αρέσει στο γιο σου τόσο πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Pasnofix
    Πολλά φιλιά και πολλά ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Γιάννα μου,
    Σ' ευχαριστώ πολύ! Και μεις το τρώμε το ρεβυθόρυζο, της μαμάς μου όμως εγώ δεν το έχω φτιάξει ακόμη!
    Εκείνη το κάνει άσπρο με μπόλικο λεμονάκι, είμαι όμως σίγουρη ότι και κόκκινο θα είναι σούπερ.
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Εμένα οι φακές δε μου αρέσουν ... αυτές όμως, μπορεί και να τις δοκιμάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Πολύ καλή μου φαίνεται...λες να την δοκιμάσω και εγώ καμμιά φορά με ντομάτα; γιατί την μαγειρεύω πάντα χωρίς και μου αρέσει αρκετά. Τώρα λέω να γίνω η εκατοστή σου αναγνώστρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. @Soti
    Καλώστηνε την τυχερή!
    Πρώτα απ' όλα να την δοκιμάσεις και με ντομάτα, νομίζω ότι θα σου αρέσει!
    Μου δίνεις μεγάλη χαρά που έγινες η 100στη αναγνώστρια.
    Σ' ευχαριστώ πολύ και για τα καλά λόγια, να μούρχεσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή