Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

Ψευτο-σπετζοφάι με πάστα


Καλή μου Ποπίτσα, ήταν να μην μου δώσεις το δικαίωμα να αρχίσω να γράφω στο blog σου... Τώρα υπομονή μέχρι να αρχίσω το δικό μου για τα ταξίδια μου με τη μηχανή.

Η συνταγή είναι δικιά μου. Δηλαδή: δεν την βρήκα πουθενά (δεν την διάβασα, δεν την ανακάλυψα στο διαδίκτυο, δεν την είδα να τη φτιάχνει άλλος και κυριολεκτικά προέκυψε την ώρα που μαγείρευα).
Στην πραγματικότητα βέβαια, το "δικιά μου", έχει μια ευρεία έννοια αφού πρόκειται για συνδυασμό διαφορετικών συνταγών που ήδη γνωρίζω και νομίζω ότι αντικατοπτρίζει "κάτι λίγο από εμένα" και εξηγούμε: το 1/4 της πηλιορήτικης καταγωγής μου (το φαί μοιάζει με σπετζοφάι), τα φοιτητικά μου χρόνια (πάστα ιταλική), την αγάπη μου για τα κρέατα (λουκάνικο), αλλά και για το κρασί (στη σάλτσα κρασί αντί για νερό. Προσοχή χρησιμοποιήστε καλό κόκκινο κρασί).

Η συνταγή είχε μεγάλη επιτυχία. Έφτιαξα μια κατσαρόλα πάστα (500 γρ) και τρία άτομα δεν αφήσαμε τίποτα...


Για να τη φτιάξετε θα χρειαστείτε:

1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο
1/2 κρεμμύδι
1 πιπεριά
λίγη μελιτζάνα (2 φέτες για τηγάνισμα)
1 σκελίδα σκόρδο
2 φλυτζάνια του τσαγιού κόκκινο κρασί καλής ποιότητας
4 λουκάνικα Φρανκφούρτης χοντρά
2 φλυτζάνια σάλτσα ντομάτας
αλάτι
πιπέρι φρεσκοτριμμένο

Η σάλτσα
Κόβουμε τα λουκάνικα και τις πιπεριές σε ροδέλες και την μελιτζάνα σε μακρόστενα μπαστουνάκια. Βάζουμε στο τηγάνι το λάδι και ρίχνουμε μαζί το σκόρδο και το κρεμμύδι. Μόλις ζεσταθούν (χωρίς να ροδίσουν) ρίχνουμε το λουκάνικο, την πιπεριά και την μελιτζάνα και τσιγαρίζουμε. Σβήνουμε ρίχνοντας το ένα φλυτζάνι κρασί και τα αφήνουμε να σιγοβράσει.
Προσθέτουμε τη σάλτσα, το αλάτι, το πιπέρι και μόλις πάρει μια βράση, ρίχνουμε και το δεύτερο φλυτζάνι κρασί. Το αφήνουμε να σιγοβράσει. Μόλις πάρει βράση το μείγμα σβήνουμε το μάτι και αφήνουμε το φαγητό στην άκρη φροντίζοντας να έχει αρκετό υγρό.

Η πάστα
Βράζουμε νερό με αλάτι για την πάστα (μακαρόνια). Μόλις βράσει το νερό προσθέτουμε την πάστα (είδος Casarecce) την οποία βράζουμε για 6 λεπτά ακριβώς. Τραβάμε την πάστα από την φωτιά και στραγγίζουμε τα ⅔ του νερού της κατσαρόλας, αφήνοντας την πάστα μέσα σε αυτήν.


Το μείγμα
Ξαναβάζουμε την κατσαρόλα με την πάστα στη φωτιά και προσθέτουμε σε αυτήν τη σάλτσα με το λουκάνικο που έχουμε ήδη ετοιμάσει. Το περιεχόμενο της κατσαρόλας πρέπει να δείχνει κάπως έτσι:


Βράζουμε για άλλα 8 λεπτά όλο το μείγμα και στη συνέχεια το τραβάμε από τη φωτιά. Το περιεχόμενο της κατσαρόλας θα πρέπει να δείχνει κάπως έτσι:


Προσθέτουμε αρκετή παρμεζάνα ανακατεύοντας το μείγμα, ενώ μπορούμε να προσθέσουμε επιπλέον και στο πιάτο.
Και πάλι Αντ' Αυτής
Στέλιος

10 σχόλια:

  1. Οι αυτοσχεδιασμοί δίνουν πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα!!Πολύ θα με ενδιέφερε να μάθω για το blog που αναφέρεις για ταξίδια και μηχανές.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Ξανθή: Ξανθή, όταν το φτιάξω το blog με τα ταξίδια, πολύ ευχαρίστως.
    Μέχρι τώρα έχω κάνει αρκετά ταξίδια με μηχανή τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό και η Πόπη θέλει να αρχίσω να τα διηγούμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ ΝΑΤΑΣΑ: Είναι πολύ πολύ νόστιμο και όχι τόσο βαρύ όσο ενδεχομένως φαίνεται από τα υλικά. Το μυστικό είναι τα λουκάνικα να μην είναι πολύ βαριά. Μπορείς να βάλεις και χωριάτικο λουκάνικο, αλλά τότε θα γίνει δυναμίτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Stylianos
    Στελάκι μου, όπως ξέρεις, χρόνια τώρα, mia casa sua casa, είμαι σίγουρη ότι και η blogsfera, αρέσκεται να διαβάζει τις συνταγές σου, είναι διαφορετικές, λίγο πιο ανδρικές και δημιουργικές.
    Μην ξεχνάς ότι αυτό το blog είναι ιδέα και των δυό μας. χχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ζυμαρικά, λαχανικά και λουκάνικα! Είμαι σίγουρη ότι θα γίνει το αγαπημένο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αντρική σίγουρα συνταγή με τα... γκάζια της!
    Περιμένω και τα ταξίδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. τέλεια μακαροναδα για οσους αγαπανε τα καυτερα φαγητα!
    συνοδεύω κι εγω καμια φορα μακαρόνια με σπεντζοφάι και ειναι τέλεια!
    PS έχουμε και την ιδια κατσαρόλα! χεχεχε :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. χεχεχε ζυμαρικά τα αναγνώρισα...δοκίμασε τη συνταγή που'μαθα με το λουκάνικο....νομίζω θα σου αρέσει σαν pasta-fun που'σαι

    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ και λοιπόν? E allora?
    Η συνταγή σου με το λουκάνικο είναι δυναμίτης!
    Θα δοκιμαστεί και θα εκτελεστεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή